• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • ОБЛАСНИЙ СЕМІНАР АКЗО

Красо України, Подолля! Розкинулось мило, недбало! /Files/images/oblasniy_semnar_18042018/IMG-5d48a4879655f47cc786a806927a20f5-V.jpg Здається, що зроду недоля, Що горе тебе не знавало…

Хмельниччина… Так про неї писала українська Сапфо – Леся Українка. Щедра і добра подільська земля, розкішна у своїй красі. Здатна закохати в себе кожного, хто хоч раз побував тут.

/Files/images/oblasniy_semnar_18042018/IMG_8439.JPG Нинішнє Поділля – це край молодий. І запити людей позначені духом молодості і завзяття – у розвитку освіти, науки, культури, наповнені духом європейського поступу.

Відповідно до плану роботи Хмельницького інституту післядипломної педагогічної освіти та Асоціації керівників закладів освіти Хмельницької області 18 квітня 2018 року на базі закладів освіти Старокостянтинівського району (Григорівська ЗОШ І-ІІІ ступенів, Самчиківська ЗОШ І-ІІІ ступенів) відбувся семінар з питань: «Соціальне партнерство як ефективна форма забезпечення якості освіти».

Учасниками семінару були найсучасніші, найрозумніші, найкреативніші директори загальноосвітніх навчальних закладів Хмельницької області і нашого району О.Ю.Куйдан, С.Б.Кравчук, І.В.Сапчук.

/Files/images/oblasniy_semnar_18042018/IMG_8438.JPG /Files/images/oblasniy_semnar_18042018/30710591_407465756388146_275854578212143104_n.jpg Семінар розпочався історичним екскурсом. Про минуле та сучасне с.Григорівка гості дізналися з уст вчителя історії Главацької О.Л. Доброзичливо й гостинно зустріла школа почесних гостей. На оновленому шкільному подвір’ї безпосереднім дитячим щебетом лунали слова привітання від учнів 5 класу Каменярського Д. та Кучерук С. Дитячі голоси дісталися найпотаємніших закутків людських душ. На вишитому рушнику піднесла коровай голові АКЗО учениця 4 класу Каменярська А. Щира усмішка дівчинки передалася всім учасникам. А запальний танок колективу «Дівчата» налаштував гостей на активну співпрацю. Школа широко відчинила двері перед присутньою громадою.

Презентаційно-історична довідка «Вас вітає Старокостянтинівщина» розпочала роботу організаційно-презентаційного модулю.

/Files/images/oblasniy_semnar_18042018/30741478_407463289721726_3004514702282719232_n.jpg Учасників семінару привітала Соболик Т., голова правління громадської організації АКЗО, директор ЗОШ І – ІІІ ступенів №1 м.Нетішин.

/Files/images/oblasniy_semnar_18042018/30713313_407463283055060_7048298704356245504_n.jpg Роботу семінару продовжила заступник голови Старокостянтинівської районної державної адміністрації Гнатюк Л. Вона ознайомила присутніх з особливостями розвитку Старокостянтинівського району в умовах децентралізації.

/Files/images/oblasniy_semnar_18042018/30729939_407463323055056_1945423153463296000_n.jpgНачальник відділу освіти Чернега С.А. Начальник відділу освіти, молоді та спорту Старокостянтинівської РДА Чернега С. докладно розповів про розвиток інноваційного освітнього простору в регіоні. Зупинився на досягненнях і недоліках у роботі закладів освіти.

Цим завершився організаційно-презентаційний модуль.

Суспільство, у тому числі й найбільш активна його частина, яка розбудовує місцеве територіальне самоврядування, досить значну увагу приділяє розвитку партнерських відносин з освітою.

Однак, навчальні заклади, шукаючи ефективні методи і технології подальшого власного розвитку, вже частіше опановують нову для себе роль – агента змін у місцевій громаді й суспільстві та поширюють практику соціальної активності.

Соціальне партнерство сьогодні – це принципова необхідність, бо очевидно, що успішно розвивається той навчальний заклад, який відкритий для співпраці, швидше реагує на суспільні зміни, шукає нові ресурси для просування вперед.

Розвиток соціального партнерства – передумова виходу закладу на якісно новий рівень культурних, соціальних, політичних взаємин із громадськими організаціями та органами державної влади і місцевого самоврядування, а також суттєвий чинник підвищення ефективності освітніх послуг у навчальному закладі.

Концепція партнерства навчального закладу передбачає здійснення постійного пошуку нових ресурсів для задоволення освітніх потреб учнів та їх батьків, запровадження інновацій; розробку проектів, програм, що враховують інтереси закладу і є корисними для соціального розвитку партнерів.

Освіта, як соціальний інститут і процес формування образу майбутніх поколінь, будучи справою як державною, суспільною, так і особистого життя, за визначенням, припускає наявність механізмів, що дозволяють кожному брати участь у його цілепокладанні і оцінці результатів.

Проблеми і завдання освіти повинні вирішуватися державою, педагогічним співтовариством і широкою громадськістю в процесі широкого обміну думками і сумісному виробленню правил визнання або невизнанні домагань на істинність. У Законі «Про освіту» державно-громадський характер освіти практикується як потенційна можливість громадськості формулювати свою власну думку, осмислювати освітню політику і формувати плюралістичне, а не уніфіковане поле думок і думок відносно актуальних проблем розвитку освіти.

Державні стандарти загальної середньої освіти вимагають нової технології організації освітнього процесу. Досягнення стандартів нового покоління неможливе без учителя нового покоління. Вчитель повинен забезпечити умови для розвитку та соціалізації дітей та молоді. Проблема соціального партнерства в умовах інформаційного суспільства важлива не лише для окремого навчального закладу, а й для села, міста, області, країни.

Який механізм взаємодії соціальних партнерів в умовах інформаційного суспільства орієнтований на підвищення мотивації навчання та розвиток пізнавального інтересу учнів?

Рішення даної проблеми можливе при залученні всіх учасників соціуму (дитячий садок, школа, центр дитячої та юнацької творчості, установ села, міста і т.д. ) у процес становлення особистості в тісній взаємодії з сім'єю, допомогою цілеспрямованої спільної діяльності.

Значущість соціального партнерства для школи:

- забезпечить підвищення якості освіти, підвищення професійної майстерності на основі практичного оволодіння методологією, використання Інтернет у навчальних цілях;

- сформує особистість, готову до адаптації в сучасних соціально-економічних умовах, підвищить якість культури управління і взаємодії з соціумом через систему проектної діяльності, матиме позитивний вплив на розвиток системи соціального партнерства як складової частини громадського управління школою;

- поповниться методичний фонд: пакет нормативних та методичних матеріалів з соціального партнерства, пакет діагностичного інструментарію, педагогічні розробки, соціальні проекти суб'єктів освітнього процесу та інші продукти інноваційної освітньої діяльності;

- будуть сформовані передумови для Інтернет-взаємодії як засобу розвитку творчої особистості;

- спільні заходи у формі Ярмарки соціальних і культурних проектів стануть стимулом у розвитку освітніх установ.

Головна ідея:

- ідея розвитку соціального партнерства;

- ідея Інтернет-взаємодії;

- ідея розвитку пізнавального інтересу учнів;

- ідея самореалізації суб'єктів освітнього процесу;

- ідея організації соціального та освітнього простору.

Школа разом з місцевим самоврядуванням, яке в рамках своїх повноважень забезпечує можливість найбільш ефективного рішення соціальних проблем, забезпечує реалізацію конкретних проектів свого мікрорайону, вирішення питань якості життя.

Основні напрямки організації соціального партнерства школи:

- проведення взаємного обміну інформацією;

- узгодження планів, заходів і сфер спільної діяльності, способів визначення її ефективності з потенційними організаціями – партнерами закладу;

- залучення фахівців підприємств, установ та організацій – партнерів до проведення профорієнтаційної і рекламної роботи;

- впровадження спільних програм і проектів;

- участь в організації соціальної практики учнів;

- проведення PR-акцій з проблематики соціального партнерства.

Покращення діяльності школи вбачається у спільній роботі з батьківською громадськістю. Співдружність із сім’єю набуває нового педагогічного змісту. Спільна соціально значуща діяльність збагачує родинні стосунки, дає змогу батькам краще пізнати своїх дітей, підвищує психолого-педагогічну компетентність батьків, запобігає конфліктним ситуаціям і непорозумінням, що виникають у родині через обмеженість спілкування. Здатність педагогів спільно з дітьми та їхніми батьками планувати, здійснювати й оцінювати навчально-виховний процес сприяє оптимізації цього процесу та створює атмосферу довіри і зацікавленості.

Спільна діяльність педагогів і батьків має на меті не стільки дати останні відповідні знання, навчити практично застосовувати їх у вихованні дітей, скільки сприяти оптимізації процесу формування творчої особистості дитини, розкриттю необмежених можливостей більш раннього і плідного її гармонійного розвитку.

Важливе завдання педагогічного колективу полягає у тому, щоб створити у батьків правильне уявлення про навчальний заклад, показати, яке широке поле творчої діяльності пропонує той чи інший його гурток, якими достоїнствами і професійними якостями володіють педагоги, до якого рівня здатні розвинути творчі здібності дітей.

Така спільна робота дітей, батьків і педагогів є водночас і засобом духовного взаємозбагачення, сприяє виробленню правильної позиції у взаємостосунках.

Завдання педагога – вибудувати перспективу такого співробітництва, заохочувати батьківське самоуправління, знайти механізм зближення з батьками у досягненні головної педагогічної мети – всебічного і гармонійного розвитку особистості вихованця. Ефект взаємодії значно зростає, якщо педагоги не сприймають вихованців тільки як об'єкт свого впливу, а бачать у них партнерів по спільній роботі.

Намагання вчителів у тісному контакті з дітьми та їхніми батьками

планувати, здійснювати і оцінювати освітньо-виховний процес, створювати обстановку довіри та спільної зацікавленості, сприяє оптимізації цього процесу.

Теоретичний модуль розпочався виступом Гуменюк В., завідувача кафедри менеджменту та освітніх технологій Хмельницького ОІППО, кандидата педагогічних наук, доцента «Моделювання системи менеджменту персоналу на принципах соціального партнерства».

Роботу семінару продовжила Бенеда Т., старший викладач кафедри менеджменту та освітніх технологій Хмельницького ОІППО «Соціальне партнерство як спосіб регулювання трудових відносин у закладі освіти».

Практико-інтерактивний модуль продовжила директор Григорівської ЗОШ Соколовська А. На прикладі загальноосвітнього закладу, керівником якого вона є, Алла Степанівна поділилася досвідом роботи з питань реалізації основних засад соціального партнерства як ефективного фактору забезпечення якості освітнього процесу в закладі загальної середньої освіти. За довгі роки праці на керівній посаді вона майстерно володіє компетентностями партнерської взаємодії, які є запорукою успіху. Це було відображено у її відеопрезентації.

Тему співпраці органів місцевого самоврядування зі школою в умовах автономії продовжив у своєму виступі сільський голова Простак А. Прикладом цього є тісна взаємодія сільської ради зі школою. За сприяння у організації проведення обласного семінару подяками Хмельницького ОІППО були нагородженні: голова Старокостянтинівської РДА Фесун С. та голова сільської ради Простак А.

Для перегляду відео необхідно встановити останню версію Adobe Flash Player. Завуч школи Рокоман Н. представила учасникам семінару відеоролик «Позитивний досвід соціального партнерства у забезпеченні якості освітнього процесу». У ньому зображено різноманітні аспекти шкільного життя.

Зазвичай, батьки відіграють не останню роль у житті школи. Про це розповіла голова батьківського комітету школи Мужило І.

Організаційно-діяльнісну гру «Партнерство й співпраця школи і громадян» провела з присутніми психолог Сидорчук Л. Гра закінчилася на дуже позитивній ноті. Щирі посмішки з’явились на обличчях гостей.

Для перегляду відео необхідно встановити останню версію Adobe Flash Player.

Родзинкою семінару стала літературно-музична композиція «Ми – українці!» Пісня «Дивна квітка» у виконанні Валькової Ю. розпочала свято. Натхненно і патріотично прозвучала підбірка віршів про Україну. Колектив «Викрутаси» представив увазі гостей жартівливий танок. Шквал овацій зірвав виступ танцювального гурту старшокласниць «Дівчата». Їм аплодували стоячи. Логічним завершенням дійства стала пісня «Українонько моя», виконана учасниками свята.



/Files/images/oblasniy_semnar_18042018/31123686_1949090675402810_2946115211620253696_n.jpgПодальша робота семінару продовжилась на базі Державного історико-культурного заповідника музею-садиби с.Самчики, де в роботі взяли участь директор та заступник Самчиківської ЗОШ І-ІІІ ст.- І.П.Польовий, Н.В.Фурман. Театралізоване дійство «Сучасність із минулим поєднались» представили увазі гостей учні, бактьки та вчителі Самчиківської ЗОШ. А директор музею-садиби Б.Пажимський провів детальну екскурсію по Палацо-парковому ансамблю "Самчики".

/Files/images/31253027_1949090865402791_2462366516721483776_n.jpgПід час підсумкового модулю учасники семінару за круглим столом ділилися враженнями від побаченого і почутого про перспективи соціального партнерства в освіті. На згадку про напружений та такий результативний день всі учасники семінару отримали світлини, що стало приємною несподіванкою.

Непомітно промайнув довгий весняний день. Ласкаве тепле сонечко хилиться за обрій. Наступила пора прощання, та не хотілося поважним гостям залишати гостинну Старокостянтинівщину. Але час повертатися додому з приємними враженнями, набутим досвідом, гарним настроєм. До майбутніх зустрічей, колеги! Ми щиро вдячні всім педагогічним колективам району, районному методичному кабінету, районному відділу освіти та профспілковому комітету за допомогу в організації та проведенню семінару!

Кiлькiсть переглядiв: 1458

Коментарi

Новини

Опитування

Хто відвідував наш сайт?

Календар

Попередня Березень 2020 Наступна
ПВСЧПСН
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031